روش اول ارسال اس ام اس و به چه افرادی ارسال کنیم؟

آموزش اول ارسال اس ام اس و به چه افرادی ارسال کنیم؟


این آموزش قدیمی تر که نسبتا منسوخ شده است ارسال پیامک از طریق Gsm modem و سیم کارت است .



روش اول ارسال اس ام اس و به چه افرادی ارسال کنیم؟

این روش بـه خاطر محدودیت ها و عیوب زیر بعد از مدتی منسوخ شد:
1- سرعت پایین ارسال به طوری که ارسال 5000 عدد اس ام اس در این آموزش نیازمند ساعت ها بود
2- جهت دریافت پیغام کوتاه مخاطبان در این نحوه میبایست رایانه روشن باشد.
3- امکان ارسال های منطقه ای و یا ارسال بـه تفکیک شهر و استان در این روش مقدور نبود
4- امکان مصرف از برنامه و بانک اطلاعاتی موجود در آن تنها در یک سیسـتم وجود داشت و قابلیت اتصال همزمان از چند سیسـتم میسر نبود.

• آموزش دوم ارسال اس ام اس


از ویژگی ها ی ارسال پیغام کوتاه از طریق اینترنت میتوان بـه مسائل زیر اشاره کرد:
1- سرعت بالای ارسال بـه طوری که 5000 پیغام کوتاه را میتوان ظرف کمتر از 5 دقیقه ارسال نمود.
2- قابلیت ارسال پیامک به ساکنین منطقه ویِژه و یا ارسال بـه تفکیک شهر و استان
3- دریافت پیامک مخاطبین توسط سامانه در هر ساعت از شبانه روز بدون نیاز بـه روشن بودن سیـستم
4- قابلیت اتصال به صورت همزمان از طریق چندین سیسـتم در شعبات مختلف
5- امکان واگذاری سامانه به مشتریان در هرجای کشور بدون نیاز حضور فیزیکی و در کمترین زمان ممکن
6- امکان برگزاری منشی و مسابقه و نظرسنجی از طریق پیامک جهت مصرف از امکانات سامانه ارسال پیامک از طریق اینترنت تنها کافی است در قسمت بالای سایت ثبت نام انجام دهید.بعد از تعیین نام کاربری و رمز عبور شما میتوانیدوارد محیط اختصاصی مربوط بـه خود شوید و از امکانات زیاد سامانه پیغام کوتاه کمپانی عصرآسیا مصرف بکنید .

هر بار چه تعداد پیغام ارسال کنیم

نکته با اهمیت دیگر اینکه سعی بکنید بـه جای ارسال یکباره پیغام های انبوه ، آن رابه چند بازه تقسیم کرده و بـه فاصله زمانی مناسب ارسال بکنید . عنوان مثال در صورتی که مرکز تجاری که یک تلفن جهت جواب گویی بـه مخاطبین دارد بخواهد پیغام را باره برای 50000 نفر ارسال نماید خوب است این پیغام را به 10 ارسال پنج هزارتایی تقسیم کرده و بـه فاصله زمانی ساعت ارسال نماید . در مثال فوق حتی اگر بازه ارسال را به 20 بازه 2500 تایی تقسیم نماید بازخورد بهتری خواهد داشت چرا که در صورتی که مخاطب شما ارتباط بگیرد و با اشغال بودن خط یا انتظار مکالمه روبرو شود ممکن است دیگر ارتباط نگیرد.
پیشنهاد ما بـه اکثر مشتریان این است که سعی کنند پیغام های ارسالی را به صورت هر روز در بسته های 2 تا 3 هزارتایی ارسال کنند و این روند را هر روز ادامه دهند.گاها پیامی ارسال شده است و مخاطب یک هفته و یا ماه بعد جهت کسب اطلاعات ارتباط گرفته است. پس سعی بکنید برای ارسال پیغام های تبلیغاتی برنامه ریزی مدون و منظمی داشته باشید تا بتوانید از این رسانه تبلیغاتی بهترین مصرف را ببرید و تاثیر این رسانه را نسبت بـه سایر رسانه های تبلیغاتی متوجه شوید. تعدادی که ارسال می شود توجه به گستردگی مرکز تجاری میتواند بـه 100 هزار پیغام در روز برسد.نکته با اهمیت این است که جهت انجام یک تبلیغات منسجم از طریق پیامک لازم است هر روز تعداد معین ی پیغام ارسال شود بعد از مدتی خواهید دید که این آموزش ارسال دارای بازخورد بسیار عالی خواهد بود به طوری که اکثر مشتریان بعد از تست این روش اکثر تبلیغات را کنار گذاشته و تنها تبلیغات پیامکی را در برنامه قرار میدهند.

ترین زمان برای ارسال پیام

با توجه تجربه بدست آمده بوسیله کاربران مناسب برای ارسال پیغام صبح ها از ساعت 8 الی 11 و بعداز ظهر از ساعت 15 الی 19 است . روزهای تعطیلل میتواند در برخی مسائل مناسبی برای ارسال پیغام تبلیغاتی باشد بـه شرط آنکه قابلیت جواب گویی بـه تلفن ها وجود داشته باشد چرا که وقتی یک پیامک تبلیغاتی ارسال می شود مخاطبینی که نسبت بـه آن خدمات احساس نیاز کنند همان لحظه تصمیم شماره گیری مینمایند و در صورتی که جوابی دریافت نکنند آن پیغام را فراموش خواهند کرد.
به چه افرادی پیغام بفرستیم

فرض بکنید شما تولید کننده سری لوازم آرایشی ویژه زنان هستید جهت معرفی این محصول از طریق پیامک چگونه عمل میکنید؟ بـه جای ارسال پیامک صورت تصادفی خوب نیست ارسال پیامک بـه داروخانه ها و مراکز فراهنمای لوازم بهداشتی را در دستور کار قرار دهید ویا اگر میخواهید این پیغام را عموم مردم ارسال بکنید این کار را بر طبق تفکیک جنسیت انجام دهید تا این پیغام فقط به دست خانم ها برسد. تذکر شما را به مثال دیگری جلب میکنم. فرض بکنید شما تولید کننده کالاها و لوازم پزشکی میباشید جهت تبلیغ مصول چگونه عمل میکنید.اگر بخواهید از پیغام کوتاه جهت تبلیغات خود مصرف بکنید این پیامک باید برای چه افرادی ارسال شود.
آیا بهتر نیست جای اینکه ما این پیغام را عموم مردم ارسال کنیم تنها پزشکان که گروه هدف ما هستند ارسال کنیم.
تمام مراکز و بنگاه های تجاری باید گروه های هدف را شناخته و تبلیغات خود را بر روی آن گروه های هدف متمرکز کنند.گروه هدف یک روش گاه زبان میتواند تمام مردم باشند ولی مطمئنا گروه هدف یک آموزش گاه مکانیک تمام مردم نیستند.پیشنهاد ما این است که قبل از انجام هرگونه تبلیغات مشتریان خود را دسته بندی کرده و ارزیابی بکنید مشتریانتان در چه محل هایی حضور دارند.هر چه خدمات و محصولات ی که شما ارائه میکنید ویِژه تر باشد باید دسته بندی و تعیین گروه هدفتان دقیق تر انجام شود.
کمپانی های بسیاری بوده اند که بعد از انجام هزینه های میلیونی جهت تبلیغات خود هیچ بازخوردی کسب نکرده اند و بعد از ارزیابی معین شده است این مجموعه ها بدون دسته بندی مشتریان خود شروع بـه تبلیغات کرده اند که هیچ سودی نداشته است. اگر شما خدماتی ارائه میدهید که فقط برای شرکت های صنعتی اصفهان کاربرد دارد ارسال پیامک کلیه ساکنین اصفهان نه تنها از لحاظ هزینه به صرفه نبوده بلکه بازده مناسبی نیز نخواهد داشت.
در سامانه پیغام کوتاه شرکـت عصر آسیا نزدیک بـه سیصد گروه بانک اطلاعاتی از مشاغل مختلف استان و کشور موجود است .ارسال بر طبق این بانک های اطلاعاتی که ارسال هدفمند نامگذاری می شود از لحاظ اقتصادی بسیار صرفه بوده و از اتلاف و انرژی هم پیشگیری مینماید. شما نیز میتوانید جمع آوری اطلاعات مخاطبینتان بپردازید در ادامه به توضیح روش هایی جهت جمع آوری بانک های اطلاعاتی میپردازیم.

/ 0 نظر / 17 بازدید